Hvor lenge varer en psykologtime?

Tidligere har jeg skrevet et innlegg der jeg tar for meg spørsmål folk ofte har i forbindelse med det å oppsøke psykolog. I bloggstatistikken kan jeg se at mange søker seg inn hit til bloggen med slike spørsmål som de jeg går igjennom i det innlegget jeg allerede har skrevet, men jeg ser også at jeg har glemt noe.

Noen lurer på hvor lenge en psykologtime varer. Etter min erfaring (voksenpsykiatrisk poliklinikk, ikke privatpsykolog), varer én psykologtime 45 minutter. De første timene, og andre ganger når psykologen ikke har hatt pasienter etter meg, har vi noen ganger gått over tida. Da har psykologen alltid spurt meg om jeg har det travelt, og om jeg ønsker å sitte litt over tida.

Andre lurer på hvor lenge man går i behandling, og det er ikke like lett å svare på. Det vil avhenge av så mange individuelle faktorer at man ikke kan komme med noe generelt svar. Dette er noe man kan og bør snakke med psykologen om underveis.

Dette innlegget ble publisert i å gå til psykolog, søkeord på bloggen. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

